Po příjezdu se žáci ubytovali a formou hravých činností se seznámili s prostorem ubytovny, pravidly i režimem. První den poznávali život včel a jejich každodenní činnosti. Vyzkoušeli si na vlastní kůži, jak se cítí kukla, jak náročná je péče o vajíčka nebo čím se krmí včela matka. Odpoledne si žáci začali tvořit svůj lapbook a vkládali do něj pracovní listy a úkoly, kterými se po celý den zabývali.
Druhý den začal včelí poradou, kde si žáci zrekapitulovali předchozí den. V dopoledním bloku se formou běhací hry seznamovali s koloběhem vody v přírodě. Také si tento koloběh vyrobili a zařadili do svého lapbooku. Odpoledne je čekal výlet po stopách vody. Žáci zjišťovali, kam voda teče a kde se ztrácí. Část cesty měli zpříjemněnou řešením matematických úkolů. Po večeři psali dopisy a pohlednice svým blízkým.
Třetí den ráno proběhla včelí porada. Žáci pracovali ve skupinkách a nejprve rozdělili fotografie vody do 3 skupenství – pevné, kapalné a plynné. Poté fotografie třídili podle toho, zda je vytvořila příroda nebo jsou dílem člověka. Nakonec dostali sadu obrázků, které měli rozdělit do dvojic (fotografie před povodní a v době povodně). V dopoledním programu se věnovali tématu vsakování. Zde si měli možnost za pomoci vážení prakticky ověřit, který materiál nejlépe vsakuje vodu. Po obědě žáci pekli medové sušenky a pracovali na svém lapbooku. Procvičovali učivo z prvního a druhého ročníku a celý den zakončili diskotékou.
Poslední den byl pro děti nejtěžší. Přišel k nim totiž pan stavbyvedoucí a chtěl celé údolí uzavřít. Ale naštěstí děti měly u sebe dostatek důkazů v podobě svých lapbooků, aby stavbyvedoucího přesvědčily údolí neuzavírat. Dokázaly mu objasnit, jaké materiály použít pro nejlepší nasákavost i to, jak by měla voda v krajině vypadat.
Celý program školy v přírodě se nám všem moc líbil a už se těšíme na příště.