Do noci s Andersenem se letos zapojili žáci z 1., 2., 3. a 4. třídy. Žákům první třídy připravili program čtvrťáci. Zaměřili se na to nejdůležitější, co děti v tomto období potřebují.
Prvňáčci si formou hry zdokonalovali svoji paměť, pozornost, postřeh a sluch. Vyzkoušeli si také, jaké to je rozpoznat věc pouze hmatem, potravinu jen chutí, koření a bylinky čichem
bez zapojení zraku. Prvňáčci se nebáli projít, v doprovodu žáků – bludiček, neosvětlenou chodbou školy jen s použitím baterky. V tělocvičně na ně čekala překážková dráha. Program
vyvrcholil hledáním pokladu a obdržením diplomu s obrázky a omalovánkami s tématem pohádky H. CH. Andersena Statečný cínový vojáček.
Žáci 2. a 3. třídy se vydali cestou pana Andersena a na své cestě za odměnou plnili ve skupinkách úkoly na jednotlivých stanovištích. Seznámili se s panem spisovatelem blíže, poznali společné rysy jeho pohádek. Odměna za jejich úsilí byla připravena v šatně, jenže dětem chyběl klíč, ke kterému se dostaly vyřešením další indicie v podobě „detailovky“. Noc
s Andersenem jsme s dětmi zakončili noční stezkou odvahy kolem naší školy za pomoci několika rodičů a starších žáků, kterým velmi děkujeme za spolupráci.
Čtvrťáci letos připravovali program pro žáky první třídy, aby je podpořili na jejich první Andersenově noci. Jejich večerní program se však částečně změnil po obdržení nečekané zprávy. Žáci se pustili do odkrývání tajemství, která se odehrála v době, kdy svět rozdělovala železná opona. Postupně pročítali úryvky deníku kdysi malého chlapce a s inspirací z knihy Zeď od Petra Síse postupně odkrývali jeho vzpomínky a tajemství, jež zanechal. Všechny artefakty nakonec poslali po tajné spojce zpět majiteli, aby mohl zavzpomínat na své dětství. Za odměnu si vychutnali skvělé bochánky, které jim jejich spolužák s paní učitelkou
přichystali. Celé dobrodružství nakonec zakončili nočním sprejováním před školou, kdy mohli všem ukázat svůj názor či umění a oslavit tak svobodu, kterou nyní máme – s odkazem na pád železné opony.